dr. Szabó Szabolcs

országgyűlési képviselő

Budapest két déli kerületének lakosait, a Csepelen és Soroksáron élő közel százezer embert képviselem a magyar parlamentben immár 2014 óta.
Független politikusként, az ellenzéki pártok támogatásával.

Az új rendszerváltás programja

A FIDESZ AZ ELMÚLT TÍZ ÉVBEN ELFOGLALTA A DEMOKRATIKUS INTÉZMÉNYEKET, ÉS MAGYARORSZÁG KIRABLÁSÁVAL KIÉPÍTETT EGY HATALMAS GAZDASÁGI HÁTORSZÁGOT. AHHOZ, HOGY AZ ÚJ MAGYARORSZÁG TERVET MEGVALÓSÍTHASSUK, ELŐSZÖR VISSZA KELL ÉPÍTENÜNK A JOGÁLLAMOT, ÉS FEL KELL SZABADÍTANUNK A GAZDASÁGOT A FIDESZES OLIGARCHÁK URALMA ALÓL. ARRA, HOGY EZT HOGYAN TESSZÜK MEG, KONKRÉT ELKÉPZELÉSÜNK VAN. A JOGÁLLAMISÁGOT KIÜRESÍTŐ POLITIKUSOK ÉS A KÖZVAGYONT LENYÚLÓ FIDESZES STRÓMANOK JOGGAL TARTHATNAK AZ ÚJ KORMÁNYTÓL.

Az emelkedő Magyarország programja

Az Orbán-rendszer példátlan módon telepedett rá a teljes országra. Leépítették a hatalmat fékező, a magyarokat védő intézményeket ‒ a független ügyészséget, bíróságokat, sajtót ‒, így vált minden magyar polgár egyre védtelenebbé. A magyar gazdaságot polip módjára hálózták be a Mészárosok, Tiborczok, és a többi járadékvadász, értéket nem teremtő stróman. A politikai önkény a mindennapok részévé vált. Szinte minden falusi, kis-, és nagyvárosi közösség lakója meg tudja nevezni az adóforintokból kitömött helyi hűbérurat ‒ a polgármestert, aki egy Facebook-posztért rád küldi a rendőrséget, a képviselőt, aki saját haverjainak osztja le a támogatásokat. A FIDESZ AZ ELMÚLT TÍZ ÉVBEN ELFOGLALTA A DEMOKRATIKUS INTÉZMÉNYEKET, ÉS MAGYARORSZÁG KIRABLÁSÁVAL KIÉPÍTETT EGY HATALMAS GAZDASÁGI HÁTORSZÁGOT. AHHOZ, HOGY AZ ÚJ MAGYARORSZÁG TERVET MEGVALÓSÍTHASSUK, ELŐSZÖR VISSZA KELL ÉPÍTENÜNK A JOGÁLLAMOT, ÉS FEL KELL SZABADÍTANUNK A GAZDASÁGOT A FIDESZES OLIGARCHÁK URALMA ALÓL. ARRA, HOGY EZT HOGYAN TESSZÜK MEG, KONKRÉT ELKÉPZELÉSÜNK VAN. A JOGÁLLAMISÁGOT KIÜRESÍTŐ POLITIKUSOK ÉS A KÖZVAGYONT LENYÚLÓ FIDESZES STRÓMANOK JOGGAL TARTHATNAK AZ ÚJ KORMÁNYTÓL. 

A részletes program pedig elérhető a https://momentum.hu/a-momentum-programja honlapon.

A holnap Csepele és a holnap Soroksára

Normális közlekedést Csepelen és Soroksáron!
A legfontosabb beruházások nem valósultak meg 2010 óta. Soroksárnak vasúti aluljáróra van szüksége, Csepelnek új Duna-híd és felújított Gubacsi híd, valamint a Gerincút folytatása kell. Forrást biztosítunk arra, hogy megújuljon a II. Rákóczi Ferenc út és a Csepeli út.

Megújult hévet Csepelnek és Soroksárnak!
Ígérgetés helyett valóban elindítjuk az új, alacsony padlós hév szerelvények beszerzését, és látványtervek helyett elkezdjük a hév vonalak felújításának és meghosszabbításának tervezését.

Tiszta, békés és biztonságos Csepelt és Soroksárt!
Látványtervek rajzolgatása helyett megépítjük a soroksári rendőrkapitányságot, elindítjuk a Kis-Duna, és benne a Kiság rehabilitációját. A mostaninál nagyobb rend és tisztaság lesz közterületeken. Ehhez az kell, hogy az állam ne vonja el a Főváros bevételeit, hanem otthagyjuk náluk.

21. századi oktatást Csepelnek és Soroksárnak!
Felszámoljuk a tankerületi központot. Visszaadjuk a pedagógusok, diákok, szülők, az önkormányzat jogát arra, hogy maguk alakíthassák az itt működő iskolák életét. 5 év tesze-toszaság után elkészül a Jedlik felújítása. Kivizsgáljuk a Grassi ügyét, és tiszteletben tartjuk a szülők döntését a fenntartóval kapcsolatban.

Működő egészségügyet Csepelnek és Soroksárnak!
A következő ciklusban biztosítani fogjuk az önkormányzatoknak, hogy a szakorvosi és háziorvosi rendelőikben magas színvonalon, alacsony várakozási idővel tudjanak szolgáltatást nyújtani.

A Csepel SC legyen a csepelieké!
A Csepel SC ingatlanainak tulajdonjogát a Németh Szilárdhoz kötődő alapítvány vette meg, állami támogatásból. Mindent megteszünk majd, hogy a jövőben a mindenkori önkormányzat legyen a tulajdonos.

A Momentum Mozgalom országos programjának főbb pontjai:

Nyugodt Otthon mindenkinek

  • Biztos lakhatás mindenkinek
  • Önálló élet a fiataloknak
  • Szerető család mindenkinek

    21. századi iskola

     

  • Modern iskolák
  • Nyitott iskolák
  • Közösségnek visszaadott iskolák

Jó munkahely

  • Emberközpontú gazdaság
  • Rugalmas munkavégzés
  • Rugalmas nyugdíjba vonulás
  • Igazságos bérek
  • Kiszámítható vállalkozói környezet
  • Digitális gazdaság
  • Versenyképes vidék

Európai kórház

  • 21. századi kórház
  • Betegközpontú gyógyítás
  • Sport és egészség szolgálatában

Közös ország

  • Tisztességes ország
  • Működő állam
  • Szabad kultúra, szabad vallás
  • Összetartó magyarság
  • európai ország

Zöld bolygó

  • Tiszta környezet
  • Élhető települések

A Momentum Mozgalom Csepelt és Soroksárt érintő programjának főbb pontjai

Normális közlekedést Csepelen és Soroksáron!

Ma már nem csak Budapest belvárosában, hanem a Főváros peremének számító Csepelen és Soroksáron sem lehet közlekedni. Állandósultak a dugók, minden irányba sorok állnak, alig lehet parkolóhelyet találni. Mindez három okra vezethető vissza:

  • Folyamatosan növekszik a személygépjárművek száma, ráadásul az agglomerációs gyűrű településeire kiköltözők közül is sokan autóval utaznak Budapestre minden nap, hiszen a munkahelyük itt maradt, csak a lakóhelyüket váltották. Sem a tömegközlekedési hálózat, sem az úthálózat nem követte le ezt az átalakulást, 12 éve alatt egy jelentős, előremutató fejlesztést sem sikerült megvalósítani a térségben.
  • Az elmaradt tömegközlekedési fejlesztések miatt olyanok is autóval utaznak minden nap, akik egyébként szívesen utaznának tömegközlekedéssel is, de az jelenlegi állapotában az nem valós alternatíva. Sokan mást nem tudnak tenni, minthogy legalább Csepelig és Soroskárig autóval utaznak, és itt szállnak át tömegközlekedési eszközökre.
  • A Fidesz óriási hibát követett el, amikor Csepelre hozta a Metrans logisztikai központját. Az oda igyekvő, illetve onnan eltávozó vontatók kezelhetetlen helyzetet idéztek elő Csepel déli részén.

A helyzetet csak bonyolította, hogy hosszú éveken keresztül húzódott az M0 felújítása, valamint érthetetlen módon nem tudták összehangolni az egyes beruházások ütemezést az érintett önkormányzatok és a közútkezelő, így fokozva a dugók kialakulását.

A probléma megoldása érdekében elengedhetetlen néhány beruházás megvalósítása:

  • Csepelen meg kell építeni a Gerincút második ütemét.
  • Át kell építeni a Corvin-csomópontot, hogy ne keresztezze egymást a vasúti és a közúti forgalom.
  • Fel kell újítani a szó szerint szétrohadt, mindössze 2X1 sávos Gubacsi hidat.
  • Fel kell újítani a konténerszállító kamionok miatt borzalmas állapotú Csepeli és II. Rákóczi Ferenc utat.
  • A környező kerületekkel és településekkel együttműködne újra kell gondolni a Galvani híd ügyét. Jelenleg a projekt érdemben nem halad, mert nincs kitalálva sem a pesti, sem a budai oldalon a forgalom elvezetése. A kormányváltás után lehetőségünk lesz arra, hogy érveljünk a csepeli igényeknek jobban megfelelő Albertfalvai híd mellett.
  • Soroksáron meg kell építeni a régóta ígérgetett vasúti aluljárót, rendezni kell a Tárcsás utcai vasúti átkelő környékének közlekedési problémáit
  • Díjmentessé kell tenni az M51-es utat, amivel el tudnák vezetni a most Soroksáron áthaladó forgalom egy részét
  • Az Újtelep szomszédságában épülő új „városrész” várható plusz forgalmát kiszolgáló fejlesztéseket kell végrehajtani, különben nem lehet majd közlekedni a környéken.
  • Vissza kell adni a Fővárostól elvont forrásokat, hogy rendesen karban tudják tartani a kezelésükben lévő utakat.

Megújult hévet Csepelnek és Soroksárnak!

Aki utazik a hévvel, az ismeri az állapotát: a szerelvények elavultak, sokáig már nem tarthatók üzemben; a pálya állapota nem kielégítő; nincs jól kitalálva a végállamosok közlekedési kapcsolódása más tömegközlekedési eszközökhöz.
A kormány az olimpiai terveik miatt a hév felszámolására készült, de végül az olimpiai pályázatukat visszavonták. Ezután újra elővették azokat az elképzeléseket, amikről mi már régóta beszélünk. Ők is elfogadták, hogy szükséges a Csepeli és Ráckevei hév összekötése, és bevezetése legalább a Kálvin térig (5-ös metró). Másrészt kiírtak egy közbeszerzési eljárást az öt évtizedes szerelvények szállítására, de azt le is állították. Jelenleg tehát új, alacsony padlós, korszerű szerelvényekről nincs szó, az 5-ös metróról meg csak látványterveket készítettek.
Mit kell tennünk a következő években?

  • Ki kell írni, és le kell folytatni az új, alacsony padlós hév szerelvények beszerzéséről szóló közbeszerzési eljárást.
  • Látványtervek helyett valódi terveket és kiviteli engedélyeket kell produkálni a Csepeli és a Ráckevei hév tovább vezetéséről a Kálvin térig.
  • Fejlesztési koncepciót kell készíteni a Csepeli hév déli irányú meghosszabbításáról.

Tiszta, békés és biztonságos Csepelt és Soroksárt!

Egyre nagyobb probléma van Csepel és Soroksár köztisztaságával. A belterületi részeken ennek alapvető oka, hogy a kormány olyan mértékben von el forrásokat az önkormányzatokról, aminek következtében egyszerűen nem marad elegendő pénzük az elvárható színvonalú köztisztaság biztosítására. Ezért nincs elég köztéri szemetes, ezért nincs elég foglalkoztatott, aki összeszedik a mások által eldobált szemetet, vágják a füvet, elvégezik a karbantartási feladatokat, összehúzzák és elszállítják ősszel az avart. Ezen nagyon gyorsan változtatni kell, mert magától nem fog javulni a helyzet. Egyszerűen vissza kell adni az önkormányzatoknak az elvont forrásokat!

A külterületi részek szintén elég szemetesek, esetenként egészen elképesztő mértékű lett a hulladék (sokszor veszélyes hulladéknak számító építési törmelék) illegális lerakása. Ezen sajnos más nem segít, mint a hatékony felderítés és büntetés. Ehhez megfelelő forrásokat, és megfelelő jogköröket kell adni a jegyzőknek, hogy intézkedni tudjanak. És persze itt is forrásokat kell biztosítani az önkormányzatoknak arra, hogy el tudja szállítani az illegálisan lerakott hulladékot, aminek a költéségét utána ráterhelhetné a hulladékot lerakóra, vagy az érintett földterület tulajdonosára.

A békés és nyugodt élethez persze nem csak tiszta és rendezett környezet kell, hanem megfelelő biztonság is. Ennek elengedhetetlen feltétele, hogy legyen elég rendőr, közterület felügyelő, polgárőr az utcákon. Ráadásul a választókerületünk egyik része nagyon speciális helyzetben van, hiszen Soroksár az egyetlen kerület Budapesten, amelyik nem rendelkezik önálló rendőrkapitánysággal. Bár a kormány régóta ígéri, már némi forrást is biztosított, de építkezésnek nyoma sincs. Mi garantáljuk, hogy ha az önkormányzat továbbra is szeretne önálló rendőrkapitányságot, akkor megépítjük a következő 4 évben. Több járőr, több körzeti megbízott lesz Csepelen és Soroksáron.

21. századi oktatást Csepelnek és Soroksárnak!

Az oktatási rendszerünk körüli problémák Csepelen és Soroksáron is jól érzékelhetők, nem véletlen, hogy több helyi oktatási intézmény pedagógusai is csatlakoztak az engedetlenségi mozgalomhoz.

Mint ahogy az ország minden részén, úgy Csepelen és Soroksáron is meg fogjuk szüntetni a tankerületi központot, és alapvetően önkormányzati társulásokon alapuló fenntartói szervezetet hozunk létre. Garantáljuk, hogy az önkormányzatnak, a tantestületnek, a diákoknak és a szülőknek beleszólásuk lesz iskolájuk ügyeibe, az igazgató kiválasztásába. Garantáljuk azt is, hogy a pedagógusok fizetése (beleértve az óvódapedagógusokat, és a pedagógusok munkáját segítő kollégák bérét is), fel fog zárkózni a diplomás átlagbérhez. A tanároknak biztosítjuk a szakmai autonómiát, a szabad tankönyvválasztást. A diákoknak pedig mérsékeljük az óraterhelését. Régóta javasoljuk, hogy minden pedagógus és diák kapjon tabletet vagy laptopot, mert a 21. században ez alapvető elvárás.

Csepelen 2017-ben született döntés a Jedlik felújításáról, és még 2022-ben is csak az alapkőletételnél tartunk. Már harmadik tanévét tölti az intézmény ideiglenes helyen, részben konténerekben. Grantáljuk, hogy a következő ciklusban elkészül a gimnázium felújítása.

Soroksáron nagy felháborodást okozott, hogy a szülők akarata ellenére mégsem adták át az iskola fenntartását a német önkormányzatnak, ráadásul még az iskola igazgatóját is megpuccsolták. Ez ügyben egyrészt erkölcsi elégtételt fogunk szolgáltatni, másrészt garantáljuk, hogy mi figyelembe vesszük a szülők akaratát.

Újrainduló Panelprogramot Csepelnek és Soroksárnak!

Több, mit 20 ezer társasházi lakás van a választókerületben, ezek nagyobb része házgyári lakás. Ezek államilag támogatott felújítása gyakorlatilag leállt, hiszen ebben az uniós költségvetési ciklusban a magyar kormány a közintézmények energetikai felújítására tervezi fordítani a rendelkezésre álló forrásokat a lakások felújítása helyett. Újra fogjuk tárgyalni az érintett operatív programot, és újraindítjuk az állami támogatású lakásfelújítási programot.

Visszaszerezzük az Fidesz miatt elzárt uniós forrásokat, és a közintézmények helyett a lakások felújítására fordítjuk a szükséges pénzt. Újra lehetőség lesz arra, hogy önkormányzati-állami-lakossági közös finanszírozással újulhassanak meg a panellakások. Itt helyben is van már arra jó példa, hogy miként lehet közösen megvalósítani a panellakások felújítását ilyen pénzügyi konstrukcióban. Ezen kívül intenzívebben támogatjuk majd a családi házak energetikai felújítását is, így is mérsékelve az ország földgáz-import függőségét.

Elérhető egészségügyet Csepelnek és Soroksárnak!

Napjainkban sajnos kevés az orvos, ezért alig lehet időpontot kapni egy vizsgálatra, vagy egy orvosi beavatkozásra. Csepelen és Soroksáron is megfelelő forrásokat fogunk biztosítani az önkormányzatnak, hogy a kezében lévő orvosi rendelőkben magas színvonalú ellátást tudjon biztosítani. Rövidebb várólistákat, hatékonyabb kezelést várunk el a magasabb finanszírozás fejében! Az a célunk, hogy megfelelő minőségű képalkotó diagnosztikai eszközök legyenek helyben, és a tüdővizsgálatok során se kelljen utazgatni a röntgengép és a rendelő között.

A háziorvosi rendelők a mainál nagyobb összegű finanszírozást fognak kapnak annak érdekében, hogy újra vonzó legyen a háziorvosi hivatás, illetve hogy már a háziorvosi rendelőben is elkezdődhessen a gyógyítási folyamat, és nem betegelosztóként működjenek a háziorvosi rendelők. Az ellátás minőségét javítani fogja az is, hogy több munkatársat tudnak majd foglalkoztatni a háziorvosok, így nem lesz probléma a telefonos és internetes elérhetőséggel sem. Sajnos ma több rendelőben egyszerűen nem elérhetők ilyen módon a háziorvosok.

Élhető Kis-Dunát Csepelnek és Soroksárnak!

A Kis-Duna Budapest egyik gyöngyszeme lehetne, ha néhány alapvető problémát megoldanánk. Két fő probléma van ma a Kis-Dunával:

  • egyrészt ott van a mederben felhalmozódott hatalmas mennyiségű iszap,
  • másrészt nagyobb esők alkalmával a Dél-Pesti Szennyvíztisztító Telepről tisztítatlanul ömlik a szennyvíz a Kis-Dunába

Bár régóta beszélnek róla, se érdemi előrelépést nem történt a kotrás ügyében. A szigorú környezetvédelmi előírások miatt annyit tudunk határozottan ígérni, hogy a legkritikusabb helyeken megvalósul a kotrás. Azt viszont nem támogatjuk, hogy a Gubacsi hídtól északra egy evezőspálya miatt teljesen átalakítsák a medret. A teljes Kis-Duna kotrása csak akkor vállalható, ha találunk helyet az irdatlan mennyiségű iszapnak. Melyek a legkritikusabb részek, ahol mindenképpen kotrás kell? Ilyen a Papírágyár alatti Kis-Duna szakasz, illetve a Molnár-szigetet körül ölelő ún. Kiság. A Kiság kotrását megelőzően azonban még át kell építeni a szigetre vezető hidat is (mert a híd alatti beton küszöb akadályozza a víz áramlását, ezzel is erősítve az iszap lerakódását), valamint át kell építeni a Gyáli-patak torkolatát, hogy az onnan érkező hordalék ne gátolja a Kiságban lévő hív áramlását. Egyben segíteni fogjuk a kolokán eltávolításán dolgozó civileket is.

A Dél-Pesti Szennyvíztisztító Telep legnagyobb problémája, hogy a csatornahálózaton keresztül vegyesen érkezik be a szennyvíz és az esővíz. Egy nagyobb esőnél a tisztító nem tudja befogadni a megemelkedett mennyiségű szennyvizet, és a rendelkezésre álló tározók is gyorsan megtelnek. Ezt követőn a beérkező szennyvízzel kevert csapadék egyenesen a Kis-Dunába folyik a Népjóléti-árkon keresztül. Ezért további tározók építésére van szükség, valamint a telepről kibocsátott „tisztított” vizet is át kell vezetni a Nagy-Dunába.

Csepelen az önkormányzat előremutató fejlesztéseket indított a Kis-Duna partján, ennek példáját követve pari sétány építését kell elkezdeni a Soroksári oldalon is! És persze segíteni kell az önkormányzatot és a helyi vállalkozókat, hogy olyan szolgáltatás települjenek a Kis-Duna partjára, ami miatt érdemes oda menni a pihenésre és felüdülésre vágyó lakosoknak.

A Csepel SC legyen a csepelieké!

A Csepel SC ingatlanai majd két évtizede egy ingatlanberuházással foglalkozó cég tulajdona lett. A tulajdonos és az önkormányzat közötti háború eredményeként a szakosztályok nagyobb része leépült, vagy megszűnt. Mindenki általános megdöbbenésére az érintett ingatlanok tulajdonjogát (Béke téri sporttelep, Evezőstelep, Kajak-Kenu telep) a Németh Szilárd érdekeltségi körébe tartozó KIMBA szerezte meg, több milliárd forintnyi állami támogatásból. Az tehát nem a csepelieké lett, hanem Németh Szilárdé. Meggyőződésünk, hogy a Csepel SC ingatlanainak nem Németh Szilárd alapítványánál, hanem az önkormányzatnál lenne jó helyen, hiszen akkor lenne a csepelieké. Mindent meg fogunk tenni, hogy Németh Szilárdtól visszaszerezzük az érintett ingatlanokat, és az megfelelő fejlesztési forrásokkal egyetemben a mindenkori önkormányzat, vagyis a csepeliek tulajdonába adjuk. Így elkerülhető lesz, hogy személyes konfliktusok miatt ne tudjanak bemenni edzeni a sporttelepekre és csarnokokba csepeli sportolók, amire nem egy példa van az utóbbi időszakban.

A barnazónák felújítására van szüksége Csepelnek és Soroksárnak!

Mind Csepelen, mind Soroksáron nagy ipari területek vannak, melyek egy része ma már lepusztult barnazónának tekinthető. Csepelen elsősorban a Csepel Művek, a Posztógyár, a Papírágyár területét kell rendezni, míg Soroksáron a Sortex és a volt dugattyúgyár területe a legégetőbb probléma. Országos programot tervezünk indítani a barnazónák fejlesztésére, az esetleges funkcióváltás végrehajtására. A legkomplexebb probléma a Csepel Művek területe, ahol nagyon gyorsan helyre kell állítani a mindenkori önkormányzat, valamint a gyárterületen lévő tulajdonosok normális viszonyát, és újra kell kezdeni a közös gondolkodást a terület fejlesztéséről. Kezelni kell a környezetszennyezési problémákat, el kell kezdeni rendbe tenni az úthálózatot, támogatni kell új funkciók megjelenését, valamint az ikonikus épületek felújításával vonzóvá kell tenni a területet.

Események & Aktualitások

Csepelen és Soroksáron is dr. Szabó Szabolcs nyerte a választást

Csepelen és Soroksáron is dr. Szabó Szabolcs nyerte a választást

2022-ben immár harmadszor csapott össze dr. Szabó Szabolcs és Németh Szilárd Csepelen és Soroksáron.Az ellenzéki összefogás jelöltjére minden korábbinál többen, 24.595-en szavaztak, vagyis nagyon magabiztosan, több mint 2500 szavazattal győzte le a fideszes...

Kedves csepeliek és soroksáriak

Kedves csepeliek és soroksáriak!
Nem volt könnyű a harmadik győzelem. A sikerhez nagyon sokak tevékeny közreműködésére, az ellenzéki összefogás pártjainak támogatására volt szükség.
Hálás vagyok mindazoknak, akik segítettek a kampányban, minden aktivistának, aki pultozott, szórólapozott, kopogtatott, szavazatot számolt.
Köszönöm valamennyi csepeli és soroksári polgárnak, aki szavazatával támogatott.

Lépjen velünk kapcsolatba!

Dr. Szabó Szabolcs

Kedves csepeliek és soroksáriak!

Nem volt könnyű a  harmadik  győzelem. A sikerhez nagyon sokak tevékeny közreműködésére,  az ellenzéki összefogás pártjainak támogatására volt szükség.

Hálás vagyok mindazoknak, akik segítettek a kampányban, minden aktivistának, aki pultozott, szórólapozott, kopogtatott, szavazatot számolt.

Köszönöm valamennyi csepeli és soroksári polgárnak, aki szavazatával támogatott.

Sajnos az országos eredmények alakulása nem nyújt jobb feltételeket képviselői munkámhoz mint korábban volt, de ígérem, hogy minden lehetőséget meg fogok ragadni, hogy a jövőben is méltó legyek választóim bizalmára, és képviselői munkámmal  szolgáljam Csepel és Soroksár lakóit.

Dr. Szabó Szabolcs

Sikeresen feliratkozott Dr. Szabó Szabolcs országgyűlési képviselő hírlevél listájára!